Top 5 Projector Terbaik – Full HD, Ada Speaker, Android, Berkualiti

Share Post:

lelaki tengok movie di projektor

Korang dah bosan tengok TV saiz kecik dan nak rasa macam tengok movie dekat wayang, tapi dekat rumah je? Gunakan projektor! Projektor zaman sekarang ni ada macam-macam teknologi moden, berkualiti, tahan lama, mudah diguna dan juga ada kualiti gambar yang sangat padu, boleh sampai 4K tau. Projektor sekarang ni pon bukan macam dulu, saiz dia dah kecik dan senang nak dibawak ke mana je, sama ada korang buat movie night kat ruang tamu, bilik tidur, atau bawak pegi staycation, semua boleh! Paling best, korang dapat gambar besar, tanpa belanja besar beli TV saiz besar! Siap boleh tukar-tukar saiz display lagi.

Untuk memudahkan korang, kitorang dah review beberapa projector dan senaraikan 5 yang terbaik. Bukan je berkualiti, tapi jugak berbaloi dengan harga yang korang beli. Jom tengok review kitorang dan dapatkan projektor berkualiti sekarang! Mana tahu, korang boleh buat wayang sendiri kat rumah?

Projector Pilihan Kitorang

Top Choice

GOOJODOQ Mini Projector

  Gambar clear

  1080p tapi support 4K

  Built-in speaker sedap

  Android 9

  Gambar clear walaupun terang

  Senang set dan guna

  Boleh connect WiFi dan phone

  15,500 Lumens

  Hayat lampu >50,000 jam

  4.9 star dari 1,200+ review

Tengok Harga Projektor GOOJODOQ:

Top Choice kita kali ni adalah projektor mini GOOJODOQ. Projekor ini menawarkan kualiti gambar yang sangat clear dengan speaker built-in yang sedap bunyi dia. Walaupun dalam keadaan yang terang, kualiti gambar tetap jelas. Senang untuk disetup dan digunakan. Projector ni jugak boleh sambung dengan WiFi dan telefon. Support resolusi 4K walaupun output asalnya 1080p. Dengan 15,500 lumens, menggunakan Android 9, dan lampu yang tahan lebih 50,000 jam, ia sangat dipercayai dengan rating 4.9 bintang dari 1,200+ review. Cuma kekurangan adalah warranty yang tidak berapa jelas.

Best Seller

HY300 Pro

  Menggunakan Android 11

  Gambar 720p sampai 1080p

  Boleh cast dari phone

  Boleh connect WiFi

  Boleh adjust sampai 180 darjah

  4.9 star dari 415 review

  Warranty setahun

Tengok Harga HY300 Pro:

Projector ni menggunakan sistem Android 11 dan resolusi full HD 720P dan boleh mencapai 1080p. Ia boleh diadjust sampai 180 darjah, jadi korang boleh tengok di dinding ataupun siling rumah korang! Dia boleh sambung dengan WiFi dan jugak cast terus dari telefon. Dia dapat rating 4.9 bintang dari 415 review dan ada warranty setahun. Dengan ciri-ciri ni, tak terkejut dia adalah projector best seller, sebab dia adalah pilihan yang bagus. Tapi, ikot review kitorang, built-in speaker dia kurang kuat, tapi boleh sambung dengan speaker korang untuk bunyi lagi padu.

Paling Smooth

A10 Smart Projector

  Guna Android 11

  Sangat smooth, tak lag

  Support sampai 4K

  Speaker agak kuat dan jelas

  Boleh pusing sampai 360 darjah

  Design simple, senang dipasang

  12,000 Lux

  4.9 star dari 120+ review

Tengok Harga Projektor A10:

Projektor A10 sangat smooth dan tak lag sebab dia guna Android 11. Dia boleh support sampai 4K dan bunyi speaker dia agak kuat dan clear. Dia boleh dipusing sampai 360 darjah, senang dipasang kat dinding atau mana-mana je sebab design dia simple je. Gambar terang dengan kekuatan 12,000 lux dia. Dari 120+ review, dia dapat 4.9 star. Tapi, remote dia agak lemah, korang kena point tepat kat projector baru detect dan bunyi kipas dia agak kuat.

Berbaloi

GOOJODOQ Portable Projector

  Support sampai 4K HD

  Guna Android 11

  Saiz kompak, senang dibawa

  Boleh rotate sampai 270 darjah

  Terang sampai 6000 lumens

  Speaker agak okay.

  4.9 star dari 334 review

Tengok Harga GOOJODOQ Projector:

Satu lagi projektor dari jenama GOOJODOQ, tapi kali ni untuk model lain yang lebih kecik. Dia lengkap dengan Android 11 dan display boleh sampai 4K. Dia mencapai 6,000 lumens dan boleh diadjust sampai 270 darjah. Saiz dia kecik dan mudah dibawa, jadi korang bukan boleh je pakai kat rumah, nak camping pon boleh bawak. Speaker built-in dia agak okay, tapi kalau pasangkan ke soundbar lagi padu. Dia dapat 4.9 bintang dari 224 review, jadi ia projektor portable yang senang nak dibawa kemana pon.

Budget Friendly

Q3 Pro

  Menggunakan Android

  Full HD 1080p

  Lampu tahan 30,000 jam

  6,500 lumens

  Ada tripod sekali

  review 5.0 bintang

  Warranty 12 bulan

Tengok Harga Q3 Pro:

Projektor terakhir dalam review kitorang ni, menggunakan sistem Android dengan resolusi Full HD 1080p. Jadi gambar movie yang korang tengok tu mesti jelas. Dengan ketahanan bulb (lampu) dia sampai 30,000 jam dan kekuatan cahaya 6,500 lumens, ia sepatutnya tahan lama dan sesuai untuk penggunaan jangka panjang. Projekor ini juga dilengkapi dengan tripod, jadi korang boleh letak dimana je korang nak. Dia ada waranti selama 12 bulan dan rating dia 5.0 bintang, menjadikannya pilihan yang sangat dipercayai dan berbaloi.

Cara Kitorang Pilih dan Senaraikan Projektor Terbaik

Review Projector terbaik

Di bahagian akhir ini, kitorang nak kongsikan tiga kriteria utama yang diambil kira semasa review setiap projector untuk senarai kami. Kitorang review berpuluh projektor, tapi menggunakan filter 3 benda ni, dapatlah 5 projector berbaloi untuk korang.

Kualiti Gambar

Kualiti gambar  merupakan kriteria paling penting untuk pastikan projektor yang dibeli tu berbaloi. Kitorang tengok resolusi seperti 720p, 1080p, hingga 4K. Jumlah lumens (kecerahan) pon kitorang tekankan untuk memastikan projektor mampu memberikan visual yang tajam dan jelas, walaupun dalam keadaan bilik yang lebih terang. Semakin tinggi resolusi dan lumens, semakin baik projector untuk gambar yang jelas.

Ciri-Ciri Tambahan

Selain gambar yang cantik, projektor jugak patutnya senang digunakan, dari nak memasang dia sampailah nak connect ke telefon, WiFi, laptop dan speaker external korang tu. Ditambah dengan operating system dia menggunakan Android, kebolehan cast dari phone dan ada connection WiFi menjadikan projektor tu lebih praktikal dan berguna. Selain tu, kebolehan kita untuk adjust projektor tu ke mana-mana angle yang kita nak pon penting jugak, jadi kita boleh guna kat mana-mana permukaan pon.

Ketahanan dan Warranty

Akhir sekali, kitorang tekankan ketahanan dan juga waranti dia, biar berbaloi dari segala segi. Dia mesti tahan lama untuk memberi pulangan yang terbaik dengan belian kita. Disebabkan tu, jangka hayat lampu (bulb) projektor tu juga diambil kira supaya dia boleh tahan bertahun lamanya. Untuk memberikan produk yang berkualiti kat korang, pastinya waranti memainkan peranan. Ini kerana, syarikat mesti memberi waranti yang lama untuk produk yang dia yakin je kan? Selain menyelamatkan korang dari produk yang teruk, dia macam jaminan untuk kualiti produk dia lah.

Sebelum kitorang lupa, kalau korang lebih berminat nak cari Smart TV yang terbaik, boleh tengok review kitorang, Top 5 Smart TV Terbaik di Malaysia 2024 – Besar, HD dan Berkualiti.

Selamat memilih projektor!

Nak cari info lain?

review aircond inverter
Lelaki memilih tumbler Montigo
baby gate review malaysia
lelaki fikir cordless vs robot vacuum
lelaki memilih robot vacuum terbaik
memilih vakum tanpa wayar terbaik