Top 6 Troli Barang Terbaik – Saiz Besar, Senang Lipat, Tahan Lasak

Share Post:

muslim boy pulling cart trolly troli

Zaman sekarang ni ramai yang duduk di rumah tinggi seperti apartment dan kondominium. Jadi, agak susah bila nak bawak barang yang banyak, tambah-tambah lagi bila baru balik dari shopping barang keperluan rumah. Takkan nak angkat semua barang tu guna tangan kan? Boleh bengkok tangan nanti. Jadi, solusi yang mudah adalah gunakan troli barang untuk angkat barang tu. 

Tak kira nak bawak barang dari pasaraya ke, nak camping ke, nak bawak barang hantar anak ke asrama ke, semua boleh menggunakan troli macam ni. So, dalam review kali ni, kitorang akan senaraikan 6 troli barang lipat yang akan memudahkan kerja korang.

Jom baca dan dapatkan trolley atau wagon terbaik untuk korang!

Troli Barang Pilihan Kitorang

Top Choice

Troli Lontai

  ada kapasiti 48, 54, dan 79 liter

  Ringan & Senang dibawa

  Senang lipat untuk disimpan

  Ada 5 warna menarik

  Bahan berkualiti

  Ada model tayar 3 segi

  Smooth bila ditarik

  4.9 star dari 700+ review

Tengok Harga Troli Lontai:

Top Choice kitorang kali ni adalah jenama Lontai. Design dia lain sikit dari troli lain dalam review kitorang kali ni. Kitorang rasa plastik dia berkualiti dan ringan, dengan kapasiti 48 liter, 54 liter dan paling besar, 79 liter. Ada 5 warna menarik, hijau, hitam, pink, purple dan kelabu. Sangat senang nak lipat dan nak simpan dia, tak perlukan ruang yang besar pon. Senang nak ditarik, dan paling menarik, dia ada model dengan 3 tayar supaya senang korang nak bawak naik tangga. Tapi, troli yang ni tayar dia takde brek dan model 8 tayar tu boleh tarik satu arah je, tak boleh berpusing mcm tayar biasa. Tapi dengan 4.9 bintang dari 700+ review, pastinya troli yang menarik dan berbaloi untuk korang.

Best Seller

Outdoor Trolley Wagon

  Tayar 8 inci

  Tayar ada brake

  Boleh lipat

  Senang dipasang & dilipat

  Kain & Besi berkualiti

  4.7 bintang dari 1,000+ review

Tengok Harga Outdoor Trolley:

Troli ni senang nak pasang dan juga dilipat balik. Saiz dia tak besar sangat lepas lipat, ia sangat menjimatkan ruang. Jadi senang korang nak letak dalam kereta untuk bawak barang ke rumah korang bila perlu nanti. Dengan tayar saiz 8 inci dan ada brek ni, korang senang nak bawak barang yang banyak dan dengan selamat, takde la dia bergerak sendiri. Dibuat dengan besi yang heavy duty dan kain yang berkualiti, pastinya dia tahan lama dan berbaloi untuk korang beli. Ni dibuktikan dengan rating 4.7 bintang yang dia dapat dari lebih 1,000 review.

Paling cantik

RunKing Trolley

  Tahan sampai 350 KG

  Pelbagai warna menarik

  Kain & Besi berkualiti

  Tayar saiz 9 CM

  Smooth bila ditarik

  Senang lipat dan disimpan

  4.5 star dari 1,5000 rating

Tengok harga troli RunKing:

Troli RunKing ni menarik sebab dia ada warna pink, disamping warna-warna lain. Tapi, jangan tertipu, walaupun warna pink, tapi troli ni boleh tahan sampai 350KG. Ini disebabkan binaan dia menggunakan kain dan besi yang berkualiti, disamping menggunakan tayar 9 CM. Walaupun macam tu, tarik dia dengan barang yang banyak tetap rasa smooth. Troli ni senang nak dilipat dan disimpan. Dia dapat rating 4.5 bintang dari 1,500+ review, pastinya pilihan yang bergaya dan berbaloi!

Kapasiti Besar

Outdoor Folding Wagon

  Boleh bawak sampai 200 KG

  Berkapasiti 300L

  Ada 2 warna cantik

  Tayar besar & ada brake

  4.8 dari 175+ rating

Tengok Harga wagon trolley:

Troli barang ni boleh bawak sampai 200 KG, dengan kapasiti maximum 300 liter. Walaupun dengan kain dan besi berkualiti, dia boleh dilipat dengan mudah dan perlukan ruang yang kecik untuk simpanan. Boleh pilih 2 warna dan ada tayar besar yang ada brake, bukan je troli ni cantik, tapi selamat untuk digunakan. Dia dapat 4.8 bintang dari pembeli yang memberi rating. Mengikut review kitorang, penarik dia mudah tanggal, tapi senang je nak pasang balik.

Harga Berpatutan

Magic Pocket

  Boleh tahan sampai 150 KG

  Berkapasiti 250 Liter

  Tahan Lasak & kukuh

  Ada 2 warna menarik

  Handle boleh gerak 360 darjah

  Tayar smooth & ada brake

  Kain Tebal

  4.9 bintang dari 900+ review

Tengok Harga Troli Magic Pocket:

Troli berkapasiti 250L ni boleh bawak sampai 150KG dan dengan kain yang tebal dari material 800D double oxford cloth, jadi korang boleh sumbat banyak barang dalam dia untuk bawak naik rumah atau kondo korang tu dengan yakin. Ciri dia yang menarik macam handle boleh gerak 360 darjah, tayar besar yang smooth dan ada brake, menjadikan ia pilihan yang berbaloi dengan harga dia. Datang dengan 2 warna, coklat dan hitam, pastinya korang boleh dapat yang sesuai dengan taste korang. Dengan 900+ review memberi 4.9 bintang, pastinya pilihan yang mantap!

Paling Kuat

Iron Bull

  Boleh bawa sampai 500 KG

  Tayar getah heavy duty

  Tayar yang smooth

  Pemegang bergetah

  Senang nak dipasang

  Tak berat sangat

  4.9 star dari 7,200+ review

Tengok harga Troli Iron Bull:

Troli ni memang sesuai untuk pengguna heavy duty sebab boleh angkat sampai 500 KG. Rupa dia tak secantik yang lain, tapi paling kuat. Dengan adanya pemegang bergetah dan tayar yang kuat dan smooth bila digunakan ni, pastinya korang tak rasa berat dan senang nak transport apa je barang korang. Troli ni tak berat sangat, senang dipasang dan sangat kukuh. Tapi, kitorang rasa first time nak bukak handle tu agak ketat, jadi kena jaga-jaga sikit, takut terpatah  masa mula-mula pasang. Dengan 4.9 bintang dari 7,200+ review, pastinya satu trolley yang berbaloi untuk korang dapatkan.

Cara Kitorang Pilih dan Senaraikan Troli Terbaik

memilih troli barang terbaik

Banyak troli barang di pasaran Malaysia ni, jadi, apakah yang membezakan troli atau wagon yang biasa dengan yang terbaik? Kitorang tekankan 3 perkara penting masa review troli-troli ni. 

Dimulakan dengan…

Kapasiti Muatan & Kekuatan Binaan

Troli barang yang bagus mesti mempunyai kekuatan untuk membawa muatan berat dan kekal tahan lasak. Setiap wagon dalam review kitorang ni diperbuat daripada bahan berkualiti macam rangka besi yang kukuh, ataupun plastik yang berkualiti tinggi. Ini kerana, kita perlu kekuatan tu untuk menampung barang dari 150 KG sampai 500KG, tanpa merosakkan dia! 

Selain tu, kapasiti juga penting sebab takkan kita nak yang kecik je kan? Barang-barang kecik boleh je angkat dengan tangan. Dengan kapasiti 100L ke atas, korang boleh letak barang shopping korang tu dan bawak naik rumah dengan senang!

Senang Dilipat dan Disimpan

Penggunaan ruang yang minimum juga menjadi point penting dalam review kitorang ni. Troli barang ni mesti boleh dilipat supaya tak guna ruang yang banyak di rumah, almari, bawah katil dan juga di dalam bonet kereta korang. Ia juga mesti senang dibuka dan ditutup tanpa memenginkan kepala. 

Saiz yang besar, tapi bila dilipat, tak memakan ruang yang besar. Kan bagus tu?

Tayar Berkualiti dan ada Brake

Bila korang dah bawak barang yang banyak dalam wagon ni, mesti akan memberi tekanan pada tayar kan? Tak guna kalau barang boleh muat banyak, tapi dah susah pulak nak tarik atau gunakan wagon tu. Jadi, kelembutan dan kemudahan nak tarik tu menjadi ciri paling penting untuk kitorang review. Korang perlu tayar yang berkualiti dan tahan lama untuk mengangkut muatan berat dengan senang, terutamanya di atas permukaan yang kasar atau menaiki tangga.

Model yang ada brek pada tayar juga lebih bagus, sebab ia memberikan keselamatan tambahan dengan menghalang troli bergerak secara tidak sengaja apabila diletakkan di cerun atau permukaan tidak rata.

Jadi, kitorang dah review berpuluh troli barang / wagon ni dengan ciri-ciri diatas untuk korang. Selamat memilih troli!

Nak cari info lain?

Lelaki memilih tumbler Montigo
baby gate review malaysia
lelaki memilih robot vacuum terbaik
memilih vakum tanpa wayar terbaik
review cctv terbaik
lelaki memilih mesin rumput terbaik