Top 4 Baby Gate Paling Selamat untuk Lindungi Si Manja di Rumah

Share Post:

baby gate review malaysia

Tak ada benda yang lebih penting lagi selain keselamatan anak kecil atau bayi korang. Bila dia dah mula merangkak dan explore rumah tu, bahaya boleh ada di mana-mana. Dari tandas, tangga yang curam, atau dapur yang ada macam-macam bahaya tu, memang sangat berisiko untuk budak kecik kalau kita tak ambil langkah pencegahan yang sepatutnya. Kita bukan selalu boleh pantau dia, jadi, kat sinilah gunanya baby gate atau pagar bayi.

Pagar keselamatan bayi ni boleh menghalang diorang dari masuk ke kawasan yang bahaya ni dan korang tak perlu risau atau pening. Bukan je boleh digunakan untuk melindungi baby, tapi juga memudahkan korang nak mengawas dia, sebab pergerakan dia akan terhad.

Dalam review kali ni, kitorang memilih 5 baby gate terbaik yang bukan je berkualiti, tapi jugak tahan lama dan praktikal untuk korang guna di rumah. Kalau korang nak ketenangan minda dan memastikan anak korang selamat, inilah benda yang korang kena beli sekarang. Jom baca review kat bawah ni dan pilih pagar bayi yang sesuai untuk korang hari ni.

Baby Gate Pilihan Kitorang

Top Choice

Mamakiddies Baby Gate

  Panjang dari 75CM- 350CM

  Senang nak dipasang

  Pintu boleh buka 2 arah

  Boleh buka guna satu tangan je

  Auto lock bila pintu tutup

  Dibuat dari bahan berkualiti

  4.7 bintang dari 2,000+ review

  Warranty 2 tahun

Tengok Harga Baby Gate Mamakiddies:

Top Choice kitorang untuk baby gate kali ni adalah dari jenama Mamakiddies. Dia ada panjang/lebar dari 75CM sampailah ke 350CM, jadi korang boleh pilih mana yang sesuai. Pintu yang dibuat dari bahan berkualiti dia ni boleh dibuka 2 arah, boleh dibuka dengan satu tangan je dan paling penting senang nak pasang dia. Korang tak perlu tebuk dinding nak pasang skru atau paku, dia ada skru yang boleh diadjust je. Dibuat dari bahan yang berkualiti, jadi korang jangan risau, mesti dia tahan lama, sampai anak korang dah besar pon. Walaupun lock dia agak ketat, tapi dia bagus untuk safety anak korang. Datang dengan waranti 2 tahun, dan dah dapat 2000+ review yang bagi dia 4.7 bintang, pastinya ia pilihan berbaloi untuk korang dan paling penting, menjamin keselamatan anak korang.

Best Seller

Pagar baby SIV

  Ketinggian dari 76 - 153 CM

  Guna bahan yang selamat untuk baby

  Sangat Stabil

  Ada anti-kick

  Pintu boleh buka 180 darjah

  Pintu Automatik tutup

  Senang dipasang

  Ada 2 warna menarik

  4.9 star dari 10,100+ rating

Tengok Harga Pagar baby SIV:

Baby Gate jenama SIV ni ada ketinggian dari 76 – 153 CM. Dia menggunakan bahan yang selamat iaitu environmental paint dan PP Plastic parts. Jadi, korang tak perlu risau pasal keselamatan bahan dia untuk anak korang. Dia juga senang nak pasang, ada anti-kick jadi sangat stabil jadi baby atau budak kecik tarik memang takkan jatuh. Korang tak payah drill ke apa, just adjust skru dia sampai ketat ke dinding. Pintu dia pulak boleh bukak dua arah sampai 180 darjah, jadi ruang yang luas untuk korang dan barang juga lalu. Datang dengan 2 warna menarik, putih dan hitam. Dia dapat 10,100+ rating dengan 4.9 bintang! Dengan kualiti dan harga dia, patutlah ramai yang nak beli.

Paling Lebar

Eubelle Baby Gate

  Lebar dari 68 - 373 CM

  Senang dipasang

  Magnet pintu yang kuat

  Pintu boleh tutup sendiri

  Pintu boleh buka sampai 90 darjah

  Dibuat dari Besi berkualiti & teguh

  4.9 bintang dari 240+ review

  Warranty 2 tahun

Tengok Harga Pagar Baby Eubelle:

Dalam review kali ni, jenama Eubelle ni ada pagar bayi yang paling lebar iaitu dari 68CM sampai 373CM. Serupa dengan gate yang lain, senang dipasang dengan guna skru ke dinding je, tak payah tebuk dinding untuk skru atau paku. Material dia pulak dari besi berkualiti yang kukuh, jadi mesti selamat untuk korang guna. Pintu dia pulak boleh bukak 90 darjah, lepas tu boleh tutup secara automatik dan lock dia ada magnet yang sangat kuat. Datang dengan warranti 2 tahun, patutlah dia dapat 4.9 star dari 240+ review.

Paling Murah

Pagar Bayi Mafababe 

  lebar dari 75 - 502CM

  Tak payah drill atau paku

  Pintu auto tutup & lock

  Kukuh lepas dipasang

  4.8 star dari 750+ review

  Waranti 2 tahun

Tengok Harga Pagar Mafababe:

Pagar bayi jenama Mafababe ni tak payah paku atau drill dan saiz lebar dari 75 – 502 CM. Jadi korang boleh sambung dia sepanjang mana yang korang nak. Pintu dia boleh lock dan juga auto tutup sendiri. Mengikut review kitorang, dia sangat kukuh lepas dipasang. Tapi, susah sikit nak pasang dia ni. Dia ada warna putih je, jadi mungkin korang kurang minat sikit, sebab senang kotor atau tak kena dengan estatik rumah korang. Tapi, dia ada warranty 2 tahun dan dah dapat 4.8 bintang dari 750+ review!

Cara Kitorang Pilih dan Senaraikan Baby Gate Terbaik

Disebabkan review kali ini adalah untuk alat keselamatan anak kecik korang, jadi kitorang tekankan lebih sikit terhadap 3 benda, iaitu kualiti binaan dan ketahanan, kemudahan memasang dia, dan juga kalau ada ciri-ciri tambahan yang memastikan korang beruntung bila beli.

Kualiti Bahan & Ketahanan

Kualiti pagar yang dipilih memainkan peranan penting dalam keselamatan anak-anak korang. Disebabkan tu, kitorang pilih pagar yang menggunakan bahan yang kukuh dan tahan lama seperti besi dan plastik yang selamat. Ini juga memastikan dia tahan lama, supaya korang boleh guna untuk anak pertama, kedua, dan seterusnya. Selain tu, bahan yang digunakan juga mesti selamat untuk anak-anak korang.

Mudah Dipasang & Praktikal

Setiap gate yang kitorang review ni tak perlu gunakan alatan tambahan macam screwdriver, spanar ataupun hammer. Kemudahan nak pasang tu penting sebab korang mesti nak pasang dengan cepat dan tak payah nak panggil atau upah orang lain. Korang tak payah pon nak tebuk dinding untuk skru ataupun paku. Pagar ini boleh dipasang hanya dengan menggunakan skru adjustable yang ketat ke dinding. Kriteria ini memudahkan korang pasang baby gate ni, sambil memastikan ia stabil dan selamat digunakan.

Ciri Keselamatan Tambahan

Selain menghalang baby atau nak korang dari kawasan berbahaya, pagar ni jugak mesti ada ciri tambahan macam auto-lock, pintu yang boleh buka dua arah dan sampai 90 darjah, kick protection dan juga kestabilan yang padu. Ini supaya pagar ni selamat dan tak senang kena goncang ataupun ditolak oleh anak korang. Ciri anti-kick pulak untuk pastikan dia teguh dan tak bergerak walaupun ditarik atau ditendang oleh anak kecik korang, jadi korang boleh fokus dengan kerja korang tanpa pening kepala.

Semestinya keselamatan anak-anak korang menjadi perkara yang penting untuk korang dan pelaburan kecik untuk membeli pagar baby ni pasti berbaloi untuk pastikan diorang selamat di rumah. Jangan tunggu sampai terjadi sesuatu yang tak diingin baru korang nak beli. Dalam review kitorang ni, ada pelbagai jenis baby gate berkualiti untuk korang pilih berdasarkan keperluan dan bajet korang. Pilih satu dan beli sekarang.

Selamat memilih baby gate!

Nak cari info lain?

Lelaki memilih tumbler Montigo
lelaki memilih robot vacuum terbaik
memilih vakum tanpa wayar terbaik
memilih troli barang terbaik
lelaki memilih toolbox terbaik
man putting stuff inside chest freezer

Dah Bersedia Cipta Rumah Idaman Anda?

Hubungi Kami Sekarang dan Dapatkan Kontraktor Renovate Rumah Terbaik!

Consultation adalah PERCUMA!